Glamouria – gaala sadalle menestyneelle suoramyyjälle

Viime viikonloppuna sain kunnian olla osallisena ASML huippuseminaarissa ja suoramyyntigaalassa. Hotel Kämp Helsingin keskustassa tarjosi tälle tapahtumalle upeat puitteet.

 

 

Päivä alkoi erittäin mielenkiintoisella koulutusosiolla. Paikalla oli useista eri suoramyyntialan firmoista heidän parhaita edustajiaan. Oli kunnia olla tilaisuudessa edustamassa Zinzinoa. Koen työni erittäin merkitykselliseksi ja samaan aikaan tunteita herättäväksi. Edelleen suoramyynnistä toimialana on ihmisillä mitä erikoisempia kuvitelmia. Pureuduimmekin päivän mittaan siihen kuinka meillä on sellainen työ, missä voi rohkeasti asettaa hurjiakin tavoitteita. Kuinka päivittäin inspiroidaan ihmisiä elämään täyttä elämää ja uskallusta unelmointiin. Eihän näitä asioita ainakaan minun koulutaipaleella ole opetettu.

 

 

 

 

Unelmaelämä, mistä se koostuu? Usein syyllistymme liikaa siihen sitkun ja mutkun meininkiin, vaikka elämä on tässä ja NYT. Päivän ensimmäinen kouluttaja Kuudes aisti yrityksen toimitusjohtaja Mika Järvinen veti meille loistavan setin. Aiheena oli unelmista totta -mikä ettei. Erityisesti jäi mieleen tämä seuraava kalvo, mitä ihmiset eniten katuu omalla kuolinvuoteellaan.

 

Kuinka me saisimme inspiroitua ihmisiä elämään täyttä elämää? Merkityksellisiä kohtaamisia, kiitollisuutta ja tasapainoa. Viestinä rohkeutta testailla omia rajojaan ja asettaa välillä hurjiakin tavoitteita.

 

Päivän toisena puhujana oli laulava lakimies Elina Koivumäki Lexperiencesta. Hän piti super mielenkiintoisen puheenvuoron itsensä brändäyksestä ja etenkin somemaailmassa. Mitä kiinnostavaa sanotavaa minulla on? Mikä on sisältöä missä tiedän olevani vahva? Kärki-idea ja koko postauksen viesti pitää olla ekassa lauseessa. Kun ihminen tulee Instagramiini ja blogiini, niin hänen pitää tietää mitä hän saa, mitä on odotettavissa. Laitetaan loppuhuipennus heti alkuun, vaikka jokin kutkuttava avauslause. ”Herätä tunteita, jätä tunnejälki”. Mitä yllättävää kontekstissa voisi olla? Huomasin että itselläni on vielä paljon kehitettävää 😀

Ja tämä oli mielenkiintoinen; Mitä minusta puhutaan kun poistun huoneesta? Olenko sellainen kuin luulen olevani.  Saimme kotitehtäväksi kirjoittaa ylös 25 sanaa tai asiaa mitä kohtaan tunnemme intohimoa. Merkitse viiden tärkeimmän kohdalle eteen tähti ja tee niitä asioita! Vastaavia harjoituksia olen erilaisissa koulutustilaisuuksissa tehnyt ennenkin, mutta tämä on silti hyvä tehdä toistuvasti uudelleen. Intohimon kohteet saattaa muuttua ja vaihdella. Muun muassa aarrekartasta olen saanut itselleni valtavasti hyvää selkeyttä (linkissä yksi esimerkki). Jos aarrekartan tekeminen ei ole tuttua ja se kiinnostaa, niin lämmin suositus.

 

Seuraavana puheenvuorossa oli Kilpailu- ja kuluttajaviraston Päivi Hentunen. Hän kertoi minkälaista on suoramyyntiala kuluttajaviranomaisen silmin. Minkälaisia on kuluttaja-asiamiehelle ja kuluttajaneuvontaan saapuneet yhteydenotot ja mitkä ovat ns. sudenkuopat kotimyynnissä. Kotimyynti on toki meidän alalle hyvin vanhanaikainen termi, sillä suurin osa myynnistä tapahtuu aivan muualla kuin kotona. Mutta lähinnä kertoi linjauksia mitä pitää muistaa ja mitä pitää ottaa huomioon. Etiikka ja hyvä asiakaspalvelu onkin pääroolissa. Meidän firman slogan; Inspire change in Life sopii hyvin juuri tähän. Haluamme olla maailman asiakasystävällisin firma. Silloin ei riitä että tuotteet on hyvät, vaan lukematon määrä muitakin asioita pitää olla kunnossa.

 

Päivän viimeisteli tunnelmamuotoilija Marjo Rantanen. Stand upin lomassa hän puhui tunnelmalla leikittelystä. Kuinka tunteet, tuoksut ja ensivaikutelma ovat tärkeässä osassa kohtaamista. Asiaa ja hyviä esimerkkejä tuli paljon. Jos meillä on sanat ja tunteet ristiriidassa, niin asiakas luottaa tunteeseen.

 

Kattavan koulutusosion jälkeen meillä oli muutama tunti vapaata aikaa käydä valmistautumassa illan gaalaan. Hotellihuoneet oli 130 -vuotiaassa Kämpissä uusittu juuri pari vuotta sitten. Tuli fiilis tyylikkyydestä, arvokkuudesta ja laadusta. Tulisin toistekin yökylään 🙂

 

 

 

 

Illan gaalassa porukka oli luonnollisesti ykköset päällä ja tunnelma oli glamourin tähdittämä. Herkullinen kolmen ruokalajin illallinen hiveli makunystyröitä, juomapuolta unohtamatta. Gaalassa palkittiin vuoden suoramyyjät ja vuoden suoramyyntifirma. Partylite vei tämän vuoden osalta pystin tällä kertaa. Onnea Partylightille hyvästä työstä! 🙂

Ihanaa kun myös Zinzinon joukosta vuoden suoramyyjäpalkinnon sai ansaitusti meidän Jari Pohjonen & Toni Tillonen. Herrat ovat tehneet todella mahtavasti töitä vieden suomen yhdeksi koko Zinzinon menestyneimmistä maista. Jari & Toni ovat rakentaneet yli 20 000 asiakkaan massan ja ovat yhtenä päättävinä tahoina Zinzinon leaders councilissa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilta oli kaikinpuolin mahtava ja vaikka meitä oli useista eri firmoista niin yhteishenki oli mukavasti läsnä. Ehdottomasti haluan olla mukana jatkossakin. Kiitos ASML, kiitos hotelli Kämp, kiitos suoramyyntialayhtiöiden kollegat ja kiitos Zinzino <3

 

Suvi

Suvi / Suvisvilla - -