Nyt se alkoi, meikäläisen kiinteyttäminen meinaan! Kahden lapsen odotuksen ja synnytyksen jälkeen (molemmista minulla tuli 18 kiloa) kroppa ei ole samanlainen kuin mitä on joskus ollut. Tietenkin joku voi nyt tässä kohtaa ajatella, että miksi edes pitäisi. Se on totta, että naisen vartalo muuttuu ja levenee synnytysten myötä, niin kuuluukin. En uskokaan saavani itseäni täysin samaan kuntoon, kuin missä olen joskus ollut, mutta ei se estä minua tavoittelemasta parempaa. Lähtötilanteenihan on suht ihanteellinen. Olen edelleen sopusuhtainen ja hoikka, mitään kovin mullistavaa laihdutus/kiinteytysurakkaa ei nyt tarvita. Omaksi iloksi silti haluan saavuttaa jotakin enemmän. Olen hyvin tavoitehakuinen ihminen kaikessa mitä teen ja jonkin sortin perfektionistiksikin ehkä läheiseni minua saattaisivat kuvailla. En ota asiasta mitään paineita, vaan ennemminkin nautin siitä, että minulla on selkeä tavoite ja päämäärä siitä mitä haluan. Jokainen teistäkin pystyy tekemään tämän, suosittelen kokeilemaan millä tahansa elämän osa-alueella, tee tavoitteellinen suunnitelma!

1. MITÄ? (Vartaloa kiinteämmäksi ja erityisesti vatsalihaksia, sekä käsivarren lihaksia näkyviin. Mielellään lihaksia näkyviin myös muualle ;) Reisistä ja pepusta useita senttejä pois. Ennen ja jälkeen kuvissa pitää näkyä selkeä muutos! Painosta pois 3 kiloa).

2. MIKSI? (Kiinteytys, hyvä mieli, hyvä olo, parempi jaksaminen, vaatteet näyttää päällä paremmalta, omaa-aikaa).

3. VASTINE? (Vaihdan aikaani edellämainittuun ja sitoudun käymään salilla sekä jumpissa. Jätän lemppari ohjelmiani väliin ja tarvittaessa nukun yössä tunnin vähemmän. Vähennän kaikkien syömieni herkkujen määrää ja luovun vaalean leivän puputtamisesta, mikä ei muutenkaan suolistolleni sovi).

4. MILLOIN? (Ostin salikortin marraskuussa, mutta sairastelimme vuoron perään koko perhe. Ehdin käydä ruhtinaalliset pari kertaa kokeilemassa miten mikäkin laite toimii. Aloitan kuntoilun virallisesti nyt siispä joulukuussa ja kesään mennessä olen saanut tavoitteeni toteutettua).

5. TOIMINTASUUNNITELMA? (Saliharjoittelu muutamina kertoina viikossa, sekä jumpat & tanssitunnit siihen päälle. Sitoudun treenaamaan 3-4 kertaa viikossa! Katson tarkkaan myös mitä suuhuni laitan, paitsi joulunaikaan saan herkutella. Palaan ruotuun taas uudenvuoden korvilla ja pidän meiningin yllä koko kevään. Lisään ruokavaliooni enemmän luomutuotteita, kasviksia, hedelmiä sekä marjoja. Muistan jokaikinen päivä ottaa X-Tenderit ja Balanceöljyt, sekä lisä D-vitamiinia. Tämän uuden harrastuksen on tarkoitus olla niin hauskaa ja koukuttavaa, että en lopeta kun pääsen tavoitteisiini, vaan muutan tämän kaiken elämäntavaksi).

Kunhan MIKSI on tarpeeksi suuri ja pidän sen kirkkaana mielessä, niin onnistun varmasti!

 

ALOITUS

paino%2C%20weight%2C%20kilotkarisee%2C%2

Tänä aamuna painoni näytti tasan 53 kg, helppo muistaa :) Jos joku miettii, niin 160cm on pituuteni. Olen aina ollut pitkäselkäinen (myös hieman notkoselkäinen) ja lyhytjalkainen, reitevä niin kauan kuin muistan. Vaikka olen ajoittain aikuisiällä painanut hoikimmillani alle 50 kiloa, niin reiteni on silti olleet paksut. 

 

ENNEN

Huuuiiii! Pyydän jo valmiiksi anteeksi tällaisia hipsterhousuotoksia :) Olis ollut kiva ottaa jotkut hieman tyylikkäämmät ennen kuvat, mutta sitten jotenkin ajattelin, että what the hell... antaa mennä! Eihän se tyylikkyys tässä ollut se tarkoitus, vaan tarkoitus oli nyt olla mahdollisimman luonnollinen ja napata ihan peruskuvat.

ennen%2C%20kuntosali%2C%20treeni%2C%20va

 

before%2C%20ennen%2C%20vatsalihakset%2C%

Sattui joku painauma olemaan juuri kuvatessa vatsassa. Linea negra näkyy muuten edelleen, nyt vasta huomasin :)

treeni%C3%A4%2C%20ennen%2C%20salille%2C%

En malta odottaa miltä ne JÄLKEEN kuvat näyttää! Noh, keväämmällä nähdään...

 

TREENIÄ TREENIÄ ! ! !

treenit%2C%20treenivehkeet%2C%20treenike

sali%2C%20elixia%2C%20treenaus%2C%20kunt

Menen salille oikeastaan aina ilman meikkiä. Silti olo tuntuu huolitellulta, kun on nämä ihanat pigmentoinnit! Kyllä elämä on helppoa :) Postauksen löydät täältä.

 

selk%C3%A4lihakset%2C%20selk%C3%A4treeni

Älkää kysykö mikä on mun treeniohjelma kun en vielä oikein itsekään tiedä. Eiköhän se tule tässä kuntoon, kun tapaan muutaman kerran personal trainerin nyt aloituksessa. 3x15 sarjan toistoilla olen suurin piirtein mennyt tähän asti. Elixian valitsin kuntosalikseni lapsiparkkien takia. Niistä ja niiden aukioloajoista olen riippuvainen, muuten ei treenit onnistuisi. Parasta on se ettei tarvitse jumittua vain yhdelle salille ja voi vapaasti hyppiä mihin milloinkin mieli tekee tai missä on kivoimmat jumpat meneillään. Asuntomme sijaitsee niin kivassa keskiössä, että tästä on todella lyhyt matka joka suuntaan. Käyn niin Vantaan puolella Flamingossa ja Tikkurilassa, kuin Helsingin puolella Pitäjänmäessä ja välillä Kampissa. Tikkurilan Elixia on suosikkini rentouttavan höyrysaunan takia ja hyvää on myös hieman isompi lapsiparkki kuin mitä muissa paikoissa. Ilmaiset parkkipaikat (parkkipaikkojen olemassa olo ylipäätään) on ehdotonta plussaa ja siksi harvemmin lähden keskustan saleille, ainakaan lasten kanssa.

 

treeni%2C%20saliharjoittelu%2C%20vatsali

ennen%2C%20kuntosali%2C%20treeni%2C%20va

elixia%2C%20treeni%2C%20kuntosali%2C%20s

 

PALAUTUMINEN

Jes mikä fiilis! Sain taas hilattua peppuni salille ja nyt saan hyvällä omalla tunnolla makoilla sohvalla lempiohjelmani parissa. Iltapalaksi herkuttelen proteiinipirtelön ja tuoreita mustikoita :)

treenin%20j%C3%A4lkeen%2C%20hyv%C3%A4%20

Laittakaahan mulle hyviä treeniblogeja yms. jos sellaisia on mitä seuraatte. Toiveita mun treenien etenemisestä saa myös esittää, mistä haluatte lukea? :)

 

Loppukevennyksenä, nauroin ääneen kun näin tämän :D https://www.facebook.com/video.php?v=10152898095242744&fref=nf

PS. Missäs te käytte treenaamassa?

 

Suvi